Всичко е перфектно!!!

perfect

Всичко е перфектно – осъзнатост, сила или намерение – всичко е перфектно – три думи, които могат да ни помогнат да се свържем със собственото си аз и да продължим напред независимо от заобикалящите ни обстоятелства!

„Какво толкова силно има в тези три думи – всичко е перфектно? Не заблуждаваме ли самите себе си???!!!“ – това бяха само част от въпросите, които си зададох, когато ги чух за първи път.

Ще споделя с вас малка част от това, което ми се случи на семинара „Споделяне на същността“, който завърших преди 12 дни. По време на самия семинар, който трае 5 пълни дни, от 10ч. до 22ч., водещият Менис Юсри, не спираше да ги повтаря: „Всичко е перфектно!“ Много хора споделяха собствените си виждания по определени въпроси, споделяха собствените си проблеми и трудности, които имат в живота си, и независимо дали ставаше въпрос за проблемни отношения между майка и дъщеря, между баща и син, между деца и родители и т.н., след като съответния човек споделяше своя проблем и водещия достигаше до същността на проблема, накрая на разговора им той завършваше с: „Но и това е ОК! Всичко е перфектно!

В началото мозъка ми реагираше доста бунтовнически на тези фрази! Не виждах и не осъзнавах, как примерно за една ситуация, в която едно дете още от детството си е имало проблеми с майка си и тези проблеми продължават и до днес, когато детето е вече зряла жена, може да се каже, че всичко е ОК и че тази ситуация е наистина перфектна!!!! Нали в крайна сметка майката и дъщерята не се разбират по между си, кое му е перфектното на това???!!!!!

Въпросите вървяха един след друг в мозъка ми, докато една вечер седнах и реших да се върна няколко години назад в живота си и да проследя как той се е развил. Това беше наистина много силен процес за мен!!! Проследявайки живота си, видях как всяка една „проблемна ситуация“ ме е отвела до ново решение, което в крайна сметка е помогнало за личностното ми израстване и развитие! Всяка една „негативна случка“ в живота ми, ме е направила по-силен, укрепила е вярата в собствените ми възможности и е довела до това, в живота ми да се случи нещо по-хубаво!

Сигурно и на вас ви се е случвало, да си кажете, че съжалявате за грешките си, че не ви се е искало да ги допускате, че бихте искали да имате по-добри родители, че щяхте да сте щастливи ако живеехте в друга страна и т.н. и т.н. и т.н.
Това, което аз осъзнах, е че наистина живота е перфектен! И въпреки всички трудности, които съм имал в миналото си, ако някой сега ми предложи да променя част от миналото си и да го направя по-добро, не бих го направил за нищо на света!!! Напротив – благодарен съм за всички трудности, които съм имал в живота си, защото благодарение на тях, в момента аз съм това, което съм!!! Ако не ми се бяха случили и ако не ги бях преодолял по начина, по който съм го направил, в момента щях да съм съвсем друг човек!!! И да, вярно е:
Всичко е перфектно!!! Всичко е ОК!!!
Всяка случка в живота ни, ни тласка напред, събужда в нас нови желания, укрепва вярата в собственото ни аз и води до по-красиви и по-хубави преживявания!!!

Реших точно днес да напиша тази публикация, защото тази сутрин ми се случи нещо, което на пръв поглед аз не исках да ми се случва! В такава ситуация до преди няколко седмици, моята реакция беше да започна да анализирам, защо това ми се е случило, какво съм объркал, къде сгреших, какво съм можел да направя и т.н. и т.н. и т.н.
Общо взето мозъка ми си изпълняваше стандартната дейност, да анализира минали и бъдещи ситуации и да се опитва да ме предпази от собствените ми страхове. ОК, но какъв е смисъла да го правя???!!!

След семинара на фондация Същност, при всяка една такава ситуация, започнах да си казвам:

„Всичко е ОК! Това е перфектното нещо, което можеше да ми се случи!!!“

На тези думи мозъка ми меко казано започва да се бунтува🙂🙂🙂 Започват да ми се въртят мисли в главата, като:
“ Ти нормален ли си? Как на тази случка можеш да и кажеш, че е перфектна – та нали искаше да ти се случи друго нещо?“ и още други „забавни разсъждения“ на мозъка ми🙂🙂🙂

Тук се сещам сега да споделя с вас и нещо друго, което прочетох наскоро, че ние не сме мозъка си! Мозъка ни е само част от нас, както ръцете и краката ни, и ние можем да го контролираме!

Приемайки идеята, че: „Всичко е перфектно!“, мисленето ми изцяло се насочи към положителната страна на случката. Само в рамките на няколко минути в мен се породиха други желания, в следствие на ситуацията, която ми се случи, и за много кратко време ми „дойдоха“ и решенията, как да постигна нещата, които желая! Беше наистина изумително!!!

В следващите два часа проведох осем телефонни разговора и свърших повече работа, от колкото бях свършил за цялата изминала седмица. И абсолютно всичко, което го поисках само няколко часа преди това се случи!!!

Наистина е фантастично! Пренасочвайки мисленето си от проблемната ситуация, към положителната страна на нещата, в мен се пораждат още по-големи желания и по-голяма сила, която води до тяхното изпълнение!!!
И наистина: „Всичко е перфектно!“ Вярно е🙂🙂🙂

Вашият коментар

